Wszystkie informacje w tej sekcji muszą zostać zweryfikowane i zatwierdzone przez lokalny Dział Medyczny, Prawny, Rejestracji Leków i Compliance, zależnie od potrzeb
Nasze produkty są dostępne w hurtowniach farmaceutycznych skąd mogą być bezpośrednio zamawiane przez właścicieli aptek w przypadku zapotrzebowania na dany lek.
Nie jesteśmy w stanie wskazać aptek w danej okolicy, które utrzymują zapasy produktów Teva.
Więcej informacji na temat dostępności określonych leków Teva można uzyskać kontaktując się z Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu [TELEFON].
Nie dostarczamy leków bezpośrednio do pacjentów i nie sprzedajemy naszych leków ani wyrobów medycznych przez Internet.
Jeśli podejrzewasz, że wystąpiły u Ciebie działania uboczne lub nieprzewidywana reakcja na stosowany lek, z uwzględnieniem leków dostępnych bez recepty i wyrobów medycznych, zalecamy jak najszybsze skonsultowanie się z lekarzem, lub farmaceutą.
Aby umożliwić nam nieustanne monitorowanie bezpieczeństwa naszych produktów, możesz zgłosić niepożądane działanie do naszej firmy korzystając z formularza Zgłoszenia Niepożądanego Działania dostępnego pod adresem [ADRES INTERNETOWY] lub pisząc na adres mailowy [ADRES EMAIL DZIAŁU BEZPIECZEŃSTWA FARMAKOTERAPII]. Działania niepożądane można także zgłosić dzwoniąc pod numer Zespołu ds. Informacji Medycznych pod numerem [TELEFON].
Wszystkie Ulotki dla Pacjentów dotyczące leków Teva są dostępne w formacie plików PDF w zakładce Produkty naszej strony internetowej. Wystarczy wpisać nazwę leku w okienku wyszukiwania, a lista leków skojarzonych z tą nazwą zostanie wyświetlona, jeśli informacje takie są dostępne dla konsumentów. Należy kliknąć wynik wyszukiwania o nazwie, mocy i postaci zgodnej z Twoim lekiem. Otworzy się wówczas dokument ulotki, któey można pobrać lub wydrukować. Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy, skontaktuj się z Działem Informacji Medycznych pod numerem telefonu [TELEFON] lub adresem mailowym [ADRES].
Możesz poprosić o lek Teva zarówno lekarza jak i farmaceutę. Jednakże, wybór właściwego leku dostosowanego do Twoich potrzeb zdrowotnych będzie w gestii farmaceuty, lub może być regulowany obowiązującymi wytycznymi w zakresie przepisywania leków. Powinieneś zawsze stosować się do zaleceń pracowników służby zdrowia.
W ulotce dla pacjenta dołączonej do przepisanego leku możesz znaleźć informacje jakie leki można, a jakich nie można zażywać jednocześnie z danym lekiem. Jeśli nadal masz wątpliwości, zalecamy skonsultowanie się z lekarzem, który przepisał lek lub z farmaceutą.
Nie zalecamy rozkruszania tabletek ani otwierania kapsułek, chyba że w ulotce dla pacjenta wyraźnie wskazano, że jest to dopuszczalne. Rozkruszanie tabletek lub opróżnianie kapsułek może zmienić sposób działania leku i mieć wpływ na bezpieczeństwo i skuteczność leczenia. Jeśli masz problem z połykanie tabletek lub kapsułek powinieneś porozmawiać o tym ze swoim lekarzem lub farmaceutą.
Nigdy nie należy przekazywać innym osobom leków, które zostały przepisane przez lekarza Tobie. Twoje leki mogą im zaszkodzić, nawet jeśli mają takie same objawy choroby jak Twoje. Ponadto, zalecamy aby niewykorzystane leki zwrócić do lokalnej apteki, która pozbędzie się ich w bezpieczny sposób.
Leków nie należy wyrzucać do kanalizacji, ani razem z odpadami domowymi. W ten sposób chronimy środowisko naturalne. Najbezpieczniejszym sposobem na pozbycie się niepotrzebnych leków jest zwrócenie ich do lokalnej apteki, lub innej placówki upoważnionej do ich odbioru np. posterunki policji.
Jeśli taki napis znajduje się na opakowaniu leku oznacza to, że nie należy go stosować po upływie ostatniego dnia wskazanego miesiąca, w tym przypadku po 30 września, 2018 roku.
Leki na receptę można zakupić w aptece wyłącznie po okazaniu ważnej recepty wystawionej i podpisanej przez lekarza lub innego, upoważnionego pracownika służby zdrowia.
Leki dostępne bez recepty są sprzedawane bez konieczności przedstawienia recepty wypisanej przez lekarza i często znajdują się pod nadzorem farmaceuty. Mogą jednak obowiązywać pewne ograniczenia dotyczące ilości leków jakie możesz nabyć, w zależności od rodzaju leku.
Skonsultuj się z farmaceutą przed terminem realizacji Twojej kolejnej recepty lub skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu [TELEFON] lub adresem mailowym [ADRES EMAIL]. Jeśli występują problemy z dostępnością leku produkowanego przez Teva, który regularnie stosujesz porozmawiaj ze swoim lekarzem lub z farmaceutą o ewentualnych zamiennikach lub alternatywnych terapiach.
Jeśli nie zrozumiałeś zaleceń przekazanych Ci ustnie, lub gdy pisemne instrukcje na etykiecie leku są niejasne, poproś farmaceutę, żeby wytłumaczył Ci je jeszcze raz. Możesz nawet poprosić o ich zapisanie. Nie przejmuj się, że musisz zapytać o instrukcje ponownie. Najważniejsze dla Twojego zdrowia jest żebyś prawidłowo przyjmował swój lek.
Jeśli przyjmujesz nowy lek, zalecamy jak najszybszy kontakt z pracownikiem służby zdrowia (pielęgniarką, lekarzem lub farmaceutą), który poinformuje Cię jakich efektów możesz oczekiwać od przepisanego leku.
Jeśli zażywasz dany lek regularnie i zauważysz zmianę w jego działaniu (np. objawy choroby zaczną ponownie występować), zalecamy jak najszybsze skonsultowanie się z lekarzem i podzielenie się z nim swoimi obawami.
Powinieneś także zgłosić brak działania leku do naszej firmy korzystając z Formularza Zgłoszenia Działania Niepożądanego dostępnego na naszej stronie pod adresem [ADRES STRONY INTERNETOWEJ] lub wysyłając maila na adres [EMAIL DZIAŁU BEZPIECZEŃSTWA FARMAKOTERAPII]. Możesz także skontaktować się z Działem Informacji medycznych pod numerem telefonu [TELEFON] lub adresem mailowym [ADRES EMAIL].
W przypadku leków produkowanych przez Teva, wszystkie Ulotki dla Pacjentów są dostępne do pobrania na liście naszych leków opublikowanej na stronie internetowej Teva. W przypadku jakichkolwiek problemów lub pytań dotyczących Twojego leku prosimy o kontakt pod numerem telefonu [TELEFON] lub adresem mailowym [ADRES EMAIL].