„Nie mam do tego głowy” – Teva rozpoczyna kampanię o migrenie

 nie mam do tego głowy Idź z migreną do neurologa

„Nie mam do tego głowy” — to nie tylko hasło, ale codzienność milionów osób zmagających się z migreną. Ta przewlekła choroba neurologiczna potrafi skutecznie wyłączyć z życia zawodowego i prywatnego, a mimo to wciąż bywa bagatelizowana. Teva Pharmaceuticals Polska, jako zaufany partner w obszarze migreny, rusza z nową kampanią edukacyjną, obejmującą szerokie działania digitalowe, media społecznościowe oraz współpracę z influencerami, której celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat migreny i uwrażliwienie na skalę problemu. To kolejny krok po wdrożeniu Neurona — innowacyjnego asystenta AI na stronie migrena.pl, wspierającego pacjentów i lekarzy w szybkim dostępie do aktualnych informacji o tej chorobie oraz możliwościach jej leczenia.

Migrena to jedna z najczęstszych chorób neurologicznych na świecie – według szacunków dotyka co siódmego człowieka*. Jej głównym objawem są nawracające, umiarkowane do ciężkich bóle głowy, którym często towarzyszą nudności i/lub wymioty, nadwrażliwość na światło i dźwięki a czasem zaburzenia widzenia czy koncentracji. Ataki migreny mogą trwać od 4 do 72 godzin, czasami całkowicie uniemożliwiając pacjentom normalne funkcjonowanie**. Choroba wpływa nie tylko na pacjentów, ale również na ich bliskich, którzy często pozostają bezradni wobec jej skutków. Właśnie dlatego edukacja i rzetelna wiedza o migrenie są kluczowe – pozwalają pacjentom lepiej zrozumieć swoje objawy, a lekarzom skuteczniej wspierać terapię.

Kampania „Nie mam do tego głowy”

W odpowiedzi na potrzeby pacjentów, lekarzy i otoczenia osób dotkniętych migreną Teva Pharmaceuticals Polska ruszyła w październiku 2025 r. z kampanią „Nie mam do tego głowy”. Jej celem jest uspójnienie wielokanałowej komunikacji firmy o migrenie, budowa rozpoznawalnego szyldu dla szerokiego wachlarza działań edukacyjnych i informacyjnych Tevy – od pacjentów i ich bliskich, przez lekarzy POZ i neurologów, po farmaceutów i pracodawców. Kampania ma zwiększać świadomość na temat choroby i jej istotności, edukować o nowoczesnych metodach leczenia oraz wspierać pacjentów w inicjowaniu rozmów z lekarzem tak, aby mogli szybciej uzyskać prawidłową diagnozę oraz wsparcie terapeutyczne.

- Kampania powstała z myślą o pacjentach zmagających się z migrenowymi bólami głowy. Jej głównym celem jest uwidocznienie, że migrena to przewlekła choroba neurologiczna, która odbiera sprawczość w życiu prywatnym i zawodowym. Jako Teva wspieramy pacjentów – nie tylko lekami, ale także zrozumieniem. Kampania pod hasłem „Nie mam do tego głowy. Idź z migreną do neurologa” zachęca, by nie bagatelizować objawów i pamiętać, że leczenie doraźne może nie wystarczyć. Bardzo ważna jest konsultacja ze specjalistą, który postawi prawidłową diagnozę i jeśli trzeba wdroży odpowiednie leczenie profilaktyczne - podkreśla Michał Ściana, Dyrektor ds. Doskonałości Produktowej i Promocji – Specjalistyka, Teva Pharmaceuticals Polska.

Wsparcie pacjentów i lekarzy

Ruch z kampanii kierowany jest na odświeżoną graficznie i funkcjonalnie stronę migrena.pl, która oferuje materiały edukacyjne: dzienniczek bólów głowy, mapę poradni neurologicznych oraz inne przydatne informacje. Serwis prowadzi pacjenta krok po kroku – od ankiety edukacyjnej dotyczącej objawów po wyszukiwarkę placówek medycznych.

- Poprzez kampanię „Nie mam do tego głowy” Teva uświadamia, że rzetelna wiedza o chorobie, rosnąca świadomość społeczna i zupełnie nowe możliwości celowanego leczenia mogą poprawić jakość życia pacjentów, ich rodzin i całego otoczenia, a także wzmocnić dialog między pacjentami a lekarzami. Dodatkowo migrena.pl w nowej odsłonie daje praktyczne wsparcie chorym lub osobom, które poszukują wiedzy o współczesnych możliwościach diagnostyki migreny i jej leczenia - mówi Mariusz Gorawski z Działu Medycznego Teva Pharmaceuticals Polska.

Neuron nadal na migrena.pl

Integralną częścią strategii edukacyjnej Tevy na temat migreny jest Neuron – innowacyjny asystent AI, uruchomiony w 2024 roku, który nadal będzie dostępny na odświeżonej stronie migrena.pl. Neuron, czerpiąc z bazy treści zatwierdzonych przez dział medyczny, dostarcza pacjentom rzetelnych informacji o migrenie i możliwościach leczenia, a lekarzom umożliwia szybki dostęp do aktualności terapeutycznych. To ważny krok Tevy w wykorzystaniu innowacyjnych technologii w edukacji zdrowotnej.

Kampania widoczna już od października

Pierwsze materiały z hasłem „Nie mam do tego głowy” można było zobaczyć w połowie października 2025 - do końca roku kampania będzie widoczna w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube), na portalach internetowych oraz w wyszukiwarkach. Wykorzystane zostaną formaty wideo, grafiki edukacyjne, artykuły eksperckie, a także współpraca z influencerami i liderami opinii w obszarze zdrowia. Działania obejmą również kampanię display oraz content marketing na wybranych portalach tematycznych. Dzięki temu odpowiednio dobrany przekaz dotrze zarówno do pacjentów, jak i ich bliskich, lekarzy, farmaceutów oraz pracodawców.

Za opracowanie konceptu kreatywnego „Nie mam do tego głowy” oraz przygotowanie strategii i realizację kampanii, podobnie jak za koncept i powołanie do istnienia Neurona, odpowiada agencja COPUZ.

Najbliższe aktywności to dopiero pierwsza część działań w ramach długofalowej strategii obecności Tevy z kampanią w przestrzeni digital, z naciskiem na media społecznościowe, wyszukiwarki oraz współpracę z influencerami. Dzięki synergii kampania ma nie tylko zwiększać rozpoznawalność migreny jako częstej choroby neurologicznej, lecz także budować trwałe fundamenty komunikacji edukacyjnej, opartej na wiarygodności, nowoczesnych narzędziach i empatycznym podejściu do pacjenta.

Więcej informacji o kampanii „Nie mam do tego głowy. Idź z migreną do neurologa” oraz praktyczne wsparcie dla pacjentów można znaleźć na stronie migrena.pl oraz w kanałach społecznościowych firmy Teva.

AJO-PL-00545-10-2025

Źródła i przypisy:

* Migraine in the EU: Bringing women out of the shadows - s. 5, materiał dostępny na: https://www.emhalliance.org/wp-content/uploads/Women-M-Policy-Paper-FINAL23MARCH.pdf, 2021, [dostęp: 25.09.2025].

** EMHA Migraine Stigma Survey, https://emhalliance.org/wp-content/uploads/EMHA_STIGMA_2023_FINALANALYSIS.pdf, 2023, [dostęp: 25.09.2025].