Jak mogę skontaktować się z Teva w sprawie stosowanego przeze mnie leku?

  • Nasz Dział Obsługi Klienta może pomóc w przypadku pytań dotyczących dostaw i dostępności leku. Kontakt z tym działem można uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu [TELEFON] lub wysyłając maila na adres  [ADRES EMAIL].
  • Nasz Zespół ds. Informacji Medycznych także może udzielić odpowiedzi na określone pytania dotyczące leku, w tym pytania o jego wygląd, składniki lub działanie, a także udostępnić kopię Ulotki dla Pacjenta. Ulotki można również pobrać ze strony internetowej Teva: [ADRES STRONY]. Proszę mieć na uwadze fakt, że pracownicy działu nie mogą udzielać żadnych porad medycznych. Kontakt z tym działem można uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu [TELEFON] lub wysyłając maila na adres  [ADRES EMAIL].
  • Można również zgłosić ogólne zapytanie za pośrednictwem naszej strony internetowej dostępnej pod adresem   [ADRES STRONY] – wystarczy kliknąć zakładkę ‘Kontakt’ i wypełnić krótki formularz.
  • Jeśli Twoje pytanie dotyczy możliwych niepożądanych działań leku, prosimy o kontakt z Działem Informacji Medycznej pod numerem telefonu [TELEFON], lub adresem mailowym [ADRES EMAIL DZIAŁU BEZPIECZEŃSTWA FARMAKOTERAPII]. 

Dlaczego nie mogą kupić leków Teva  w mojej aptece?

Nasze produkty są dostępne w hurtowniach farmaceutycznych skąd mogą być bezpośrednio zamawiane przez właścicieli aptek w przypadku zapotrzebowania na dany lek.

Nie jesteśmy w stanie wskazać aptek w danej okolicy, które utrzymują  zapasy produktów Teva.

Więcej informacji na temat dostępności określonych leków Teva można uzyskać kontaktując się z Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu [TELEFON].

Nie dostarczamy leków bezpośrednio do pacjentów i nie sprzedajemy naszych leków ani wyrobów medycznych przez Internet.

Co mam zrobić w przypadku, gdy wystąpią u mnie działania uboczne, lub niepożądane w wyniku stosowania  danego leku?

Jeśli podejrzewasz, że wystąpiły u Ciebie działania uboczne lub nieprzewidywana reakcja na stosowany lek, z uwzględnieniem leków dostępnych bez recepty i wyrobów medycznych, zalecamy jak najszybsze skonsultowanie się z lekarzem, lub farmaceutą.

Aby umożliwić nam nieustanne monitorowanie bezpieczeństwa naszych produktów, możesz zgłosić niepożądane działanie do naszej firmy korzystając z formularza Zgłoszenia Niepożądanego Działania dostępnego pod adresem [ADRES INTERNETOWY] lub pisząc na adres mailowy [ADRES EMAIL DZIAŁU BEZPIECZEŃSTWA FARMAKOTERAPII]. Działania niepożądane można także zgłosić dzwoniąc pod numer Zespołu ds. Informacji Medycznych pod numerem [TELEFON].

Zgubiłem ulotkę dołączoną do opakowania mojego leku. Gdzie mogę dostać drugą ulotkę?

Wszystkie Ulotki dla Pacjentów dotyczące leków Teva są dostępne w formacie plików PDF w zakładce Produkty naszej strony internetowej. Wystarczy wpisać nazwę leku w okienku wyszukiwania, a lista leków skojarzonych z tą nazwą zostanie wyświetlona, jeśli informacje takie są dostępne dla konsumentów. Należy kliknąć wynik wyszukiwania o nazwie, mocy i postaci zgodnej z Twoim lekiem. Otworzy się wówczas dokument ulotki, któey można pobrać lub wydrukować. Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy, skontaktuj się z Działem Informacji Medycznych pod numerem telefonu [TELEFON] lub adresem mailowym [ADRES].

Czy mogę poprosić farmaceutę o lek Teva jeśli lekarz zapisał mi lek generyczny?

Możesz poprosić o lek Teva zarówno lekarza jak i farmaceutę. Jednakże, wybór właściwego leku dostosowanego do Twoich potrzeb zdrowotnych będzie w gestii farmaceuty, lub może być regulowany obowiązującymi wytycznymi w zakresie przepisywania leków. Powinieneś zawsze stosować się do zaleceń pracowników służby zdrowia.

Martwię się, że przepisany mi lek może wchodzić w interakcje z innymi lekami lub suplementami ziołowymi jakie stosuję. Jak mogę się dowiedzieć czy ich dalsze zażywanie jest bezpieczne?

W ulotce dla pacjenta dołączonej do przepisanego leku możesz znaleźć informacje jakie leki można, a jakich nie można zażywać jednocześnie z danym lekiem. Jeśli nadal masz wątpliwości, zalecamy skonsultowanie się z lekarzem, który przepisał lek lub z farmaceutą.

Mam problem z połykaniem moich tabletek/ kapsułek. Czy mogę pokruszyć tabletki lub otworzyć kapsułkę i dosypać jej zawartość do jedzenia/ picia?

Nie zalecamy rozkruszania tabletek ani otwierania kapsułek, chyba że w ulotce dla pacjenta wyraźnie wskazano, że jest to dopuszczalne. Rozkruszanie tabletek lub opróżnianie kapsułek może zmienić sposób działania leku i mieć wpływ na bezpieczeństwo i skuteczność leczenia. Jeśli masz problem z połykanie tabletek lub kapsułek powinieneś porozmawiać o tym ze swoim lekarzem lub farmaceutą.

Moja koleżanka cierpi na tę samą chorobę co ja, Czy mogę jej oddać moje niewykorzystane leki?

Nigdy nie należy przekazywać innym osobom leków, które zostały przepisane przez lekarza Tobie. Twoje leki mogą im zaszkodzić, nawet jeśli mają takie same objawy choroby jak Twoje. Ponadto, zalecamy aby niewykorzystane leki zwrócić do lokalnej apteki, która pozbędzie się ich w bezpieczny sposób.

Jak należy pozbyć się leków, których już nie potrzebuję?

Leków nie należy wyrzucać do kanalizacji, ani razem z odpadami domowymi. W ten sposób chronimy środowisko naturalne. Najbezpieczniejszym sposobem na pozbycie się niepotrzebnych leków jest zwrócenie ich do lokalnej apteki, lub innej placówki upoważnionej do ich odbioru  np. posterunki policji.

W miejscu daty ważności na opakowaniu mojego leku jest napisane “Nie stosować po wrześniu 2018 roku”. Co to oznacza?

Jeśli taki napis znajduje się na opakowaniu leku oznacza to, że nie należy go stosować po upływie ostatniego dnia wskazanego miesiąca, w tym przypadku po 30 września, 2018 roku.

Jaka jest różnica pomiędzy lekami na receptę, a lekami dostępnymi bez recepty?

Leki na receptę można zakupić w aptece wyłącznie po okazaniu ważnej recepty wystawionej i podpisanej przez lekarza lub innego, upoważnionego pracownika służby zdrowia.

Leki dostępne bez recepty są sprzedawane bez konieczności przedstawienia recepty wypisanej przez lekarza i często znajdują się pod nadzorem farmaceuty.  Mogą jednak obowiązywać pewne ograniczenia dotyczące ilości leków jakie możesz nabyć, w zależności od rodzaju leku.

Dowiedziałem się, że występują problemy z dostawami mojego leku. Co mam zrobić jeśli nie uda mi się kupić przepisanego mi leku, który regularnie stosuję?

Skonsultuj się z farmaceutą przed terminem realizacji Twojej kolejnej recepty lub skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu [TELEFON] lub adresem mailowym [ADRES EMAIL]. Jeśli występują problemy z dostępnością leku produkowanego przez Teva, który regularnie stosujesz porozmawiaj ze swoim lekarzem lub z farmaceutą o ewentualnych zamiennikach lub alternatywnych terapiach.

Nie rozumiem instrukcji jak zażywać mój lek. Co mam zrobić?

Jeśli nie zrozumiałeś zaleceń przekazanych Ci ustnie, lub gdy pisemne instrukcje na etykiecie leku są niejasne, poproś farmaceutę, żeby wytłumaczył Ci je jeszcze raz. Możesz nawet poprosić o ich zapisanie. Nie przejmuj się, że musisz zapytać o instrukcje ponownie. Najważniejsze dla Twojego zdrowia jest żebyś prawidłowo przyjmował swój lek.

Co mam zrobić jeśli uważam, że mój lek nie działa właściwie?

Jeśli przyjmujesz nowy lek, zalecamy jak najszybszy kontakt z pracownikiem służby zdrowia (pielęgniarką, lekarzem lub farmaceutą), który poinformuje Cię jakich efektów możesz oczekiwać od przepisanego leku.

Jeśli zażywasz dany lek regularnie i zauważysz zmianę w jego działaniu (np. objawy choroby zaczną ponownie występować), zalecamy jak najszybsze skonsultowanie się z lekarzem i podzielenie się z nim swoimi obawami.

Powinieneś także zgłosić brak działania leku do naszej firmy korzystając z Formularza Zgłoszenia Działania Niepożądanego dostępnego na naszej stronie pod adresem [ADRES STRONY INTERNETOWEJ] lub wysyłając maila na adres [EMAIL DZIAŁU BEZPIECZEŃSTWA FARMAKOTERAPII]. Możesz także skontaktować się z Działem Informacji medycznych pod numerem telefonu [TELEFON] lub adresem mailowym [ADRES EMAIL].

Gdzie znajdę Ulotki dla Pacjentów do leków Teva?

W przypadku leków produkowanych przez Teva, wszystkie Ulotki dla Pacjentów są dostępne do pobrania na liście naszych leków opublikowanej na stronie internetowej Teva. W przypadku jakichkolwiek problemów lub pytań dotyczących Twojego leku prosimy o kontakt pod numerem telefonu [TELEFON] lub adresem mailowym [ADRES EMAIL].